Informații utile aparținători

Tipul de informaţii ce pot fi oferite telefonic aparţinătorilor

Categoriile de informaţii ce pot fi oferite telefonic aparținătorului pacientului se împart în doua categorii:
Se pot transmite oricărui apartinator, indiferent de existenta avizului în consimtamântul pacientului: sunt date publice, afişate şi pe site institut sau în spatiile c:omune din unitatea sanitară
  1. Programul de vizita al pacienţilor
  2. Scrviciile spitalului
  3. Telefonul serviciului de urgenta 112
SE VOR OFERI EXCLUSIV APARTINĂTORULUI

  1. Dacă pacientul este intemat în spital (dacă pacientul este extemat se oferă doar informația că nu este internat în prezent!)
ATENTIE - Nu se oferă informații referitoare la data internării sau externării.
  2. Secția/Compartimentul unde a fost /este internat pacientul.
  3. Salonul/ Rezerva unde este intemat pacientul
  4. Numele medicului curant și eventual al medicului şef de secție
  5. Numele asistentei şefe
  6. Număr telefon de interior al secției/compartimentului sau se oferă legatura cu pacientul

Dacă necesită a se anunța familia sau aparținatorul despre data externarii, spitalul va apela la numarul de telefon înscris pe FOCG – se evita astfel a se da informații care pot fi folosite în alte scopuri.

Doar medicul poate oferi informații despre starea de sănătate a pacienților, asistentul medical poate oferi informații despre îngrijirile acordate (nursing), „informații generale” și „informații personale”

ATENȚIE

Nu se oferă informații despre starea de sănătate decât apartinătorilor care au fost desemnați ca având acest drept, sub semnatură, de către pacient în consimțământul informat aflat în foaie. Pentru a nu exista confuzii privind identitatea aparținatorului desemnat este bine ca apelurile prin care se oferă aceste informaţii să fie inițiate chiar de către pacient sau de personalul medical utilizând numărul de telefon trecut în consiintământ.

Descarcă document semnat